Jednog hladnog jutra u veljači dvanaestogodišnji Niki i njegova obitelj dolaze na stanicu metroa u Harkivu skloniti se od zastrašujućeg rata koji bjesni poviše njih. Za Nikijevu obitelj danje je svjetlo sinonim za smrtnu opasnost te dječak ne smije napustiti kolodvor i živi pod stalnim sjajem njegovih neonskih svjetala. Dok besciljno luta po napuštenim vagonima i punim peronima, Niki upoznaje Viku (11) i pred njim se otvara novi svijet. Redatelji su suprotstavili bezvremenski, besciljni život Nikija i njegove obitelji s jezivim scenama koje se odigravaju iznad njih. Prizori ratom razorene zemlje mogli bi se činiti kao daleka ideja traumatiziranog djeteta – kada samo publika ne bi znala da to danas predstavlja ukrajinsku stvarnost.
Slovačka, Češka, Ukrajina 2023, '71
REŽIJA: Ivan Ostrochovský, Pavol Pekarčík
SCENARIJ: Marek Leščák, Ivan Ostrochovský, Pavol Pekarčík
KAMERA: Ivan Ostrochovský, Pavol Pekarčík
MONTAŽA: Ivan Ostrochovský, Pavol Pekarčík, Martin Piga
GLAZBA: Roman Kurhan, Michal Novinski
PRODUCENTI: Ivan Ostrochovský, Albert Malinovský, Katarína Tomková, Tomáš Michálek, Kristýna Michálek Květová
PRODUKCIJA: Punkchart films, Cinémotif Films
FESTIVALI I NAGRADE:
Warsaw IFF: Best Documentary Film (2023)
Jihlava IDFF: Best Documentary (2023)
Venice IFF (2023)
DOK Leipzig (2023)
Cin East (2023)
Riga IFF (2023)
Ivan Ostrochovský
Ivan Ostrochovský i Pavol Pekarčík debitirali su dugometražnim dokumentarnim filmom Velvet Terrorists (2013), koji su režirali s Peterom Kerekesom i koji je osvojio Tagesspiegelovu nagradu čitatelja na Berlinaleovu forumu.
Pavolov samostalni debitantski dugometražni film bio je hibrid Silent Days (2019), predstavljen na natjecanju East of the West na IFF-u Karlovym Varyma, dok je Ivan nastavio dugometražnim filmom Koza (2015), ponovno se vraćajući na Forum na Berlinaleu. Ivanov drugi dugometražni igrani film Servants (2020) svjetsku je premijeru imao na tada novoutemeljenom Berlinaleovu natjecanju Encounters. Ivan je autor i koscenarist filma 107 Mothers (2021), koji je osvojio nagradu Orizzonti za najbolji scenarij na Venecijanskom IFF-u, Nagradu arapskih kritičara, te bio nominiran za Europsku filmsku nagradu 2022. za Europsko otkriće.
Zajedno su kreirali hibridni film Photophobia (2023), koji je premijerno prikazan u Giornate degli Autori u Veneciji i osvojio nagradu Europa Cinemas Label.